media and

entertainment review

Gateley

Winter 2011/12

Meltwater-v-The NLA — The end of
internet browsing?

Summary

A landmark case in the Court of Appeal has created
major uncertainty over when browsing the internet
rather than explicitly copying content from it will
constitute an infringement of copyright.

Newspaper headlines may now constitute a copyright
work protectable in their own right and separate from
the article to which they relate.

Business impact

Even short extracts of text may now qualify for copyright
protection if they involve a significant amount of skill and
creativity, which may include a "Tweet' or short status
update.

Any business making use of subscription content
aggregators or news summary services may in the future
need to enter into separate licence agreements with the
creators of the original content to avoid a claim of
copyright infringement.

Online content is treated in the same way as offline
content for the purposes of copyright.

Legal detail

Meltwater provide a paid news media monitoring service
to their clients called 'Meltwater News', where subscribers
specify key words or phrases of interest and are directed
to relevant content from major newspapers and media
websites, either by receiving a digest email containing
links to relevant articles containing these search terms or
can access them through Meltwater’s website. The
service’s updates usually contain a web link to the
relevant article, the headline from that article, the opening
words from the article and an extract showing how search
terms appear in context.

Several newspaper publishers along with the Newspaper
Licensing Agency (NLA), responsible for licensing
newspaper content and collecting royalties from
licensees, issued proceedings for a declaration that both
Meltwater and the users of Meltwater News infringed the
copyright of the content which it summarised or linked to
on the basis that, even though Meltwater had obtained a
'web database licence' from the NLA, its users would
need to obtain a separate 'web end user licence' to
receive and read the content it contained by clicking on
the web links provided.

Meltwater and the PRCA (an industry body acting on
behalf of the public relations sector, the major customer
base of Meltwater News) referred the matter to the
copyright tribunal on the basis that the terms of the web
database licence (which require end users to take a web
end user licence) were unreasonable and defended the
NLA’s claim on the basis that Meltwater did not need a
licence to provide Meltwater News, nor did the members
of the PRCA need a licence to use or receive it.

At the first hearing of the case, the court found that end
users of Meltwater News did require a licence from NLA
or the relevant publisher to receive and use the product
lawfully, ruling that:

e The headlines of articles referred to in Meltwater
News were capable of being 'literary works' in their
own right and protected by copyright as well as the
articles to which they refer; and

e Extracts from articles reproduced in Meltwater News
could be 'substantial parts' of the article in question;
meaning that using them would constitute copyright
infringement.

End users who received e-mail alerts from Meltwater
News, opened the message and clicking on a link to the
Meltwater website would create copies of the original
content on their computer, which is an infringement of the
copyright in the original content and not one which is

www.gateleyuk.com



media and entertainment review

covered by the 'temporary copy' exemption under section
28A of the Copyright, Designs and Patents Act 1988 (as
amended).

Meltwater appealed the decision, arguing again that
Meltwater News did not infringe copyright, and that their
users did not need a licence to receive it over and above
their subscription to the service, which they referred to as
'double licensing'.

In a very controversial judgment, the Court of Appeal
found against Meltwater and the PRCA, based mainly on
the decision in Infopaq (Case C-5/08), which involved a
similar news service to Meltwater where Infopaq would
scan in newspaper pages and turn them into text then
and, if that text contained a client-specified keyword, send
an 11-word extract to their clients containing the search
term and the five words on either side of it. Infopaq
argued that this constituted 'temporary copying', although
the ECJ disagreed, finding that printing out the 11-word
extract rendered the copying permanent and that even the
11-word extract could be protected by copyright if it
conveyed 'the expression of the intellectual creation' of
the author.

Based on that background, the Court of Appeal made
three main points:

e A headline (like an 11-word extract) can be protected
by copyright as a free-standing 'literary work'.

e The text extracted from articles by Meltwater could
constitute a 'substantial part' of the original and
infringe copyright — the issue is the quality of what is
taken rather than the quantity, and if the extract
contains enough of the author’s skill and creativity
then using it may constitute infringement.

e Members of the PRCA and end-users of Meltwater
News do need a separate licence from newspaper
publishers and/or the NLA to lawfully use the service
as viewing, downloading or accessing updates and a
web page containing them involves the user choosing
to click on a link rather than their computer making a
copy as part of a technological process.

Unsurprisingly, the judgment has been greeted with anger
by Meltwater’s users, who may now potentially have to
pay double to use Meltwater News. However, Meltwater
and the PRCA have been given leave to appeal the
decision in the House of Lords, who are expected to
deliver their judgment in either late 2012 or early 2013.

It's important to remember that this case does not mean
that every use of a headline or text from a newspaper
website will constitute an infringement of copyright unless

the extract involves the author’s 'skill and creativity'.
Unhelpfully, the judgment gives no guidance on when
infringement is likely to take place and has left this difficult
question for the House of Lords to debate. Any business
which involves the use of titles of books, films or other
media content may be understandably nervous at the
potential fallout.

Many commentators have already said that this case
could mean the 'end of browsing as we know it'. The real
issue here, and one which underpins the operation of the
internet as a whole, is the scope of the 'temporary copies
exemption', which was interpreted very narrowly in this
case.

Copying of a copyright protected work will not constitute
infringement under the temporary copying exemption
when:

e The copying is temporary.

e |tis transient and/or incidental.

e |tis an integral part of a technological process.

e The sole purpose of the process is to enable lawful
consumption of work or transmission over a network
between third parties by an intermediary or lawful use
of content.

e The act of copying has no economic significance.

Notably, 'consumptive use' of copyright material falls
outside the exemption, and many have asked whether or
not this properly describes browsing the web, when
reading a book is not considered an infringement as it
doesn’t involve any act of copying.

Browsing in its own right is not an infringement or
otherwise unlawful, and it is also arguable that it is exactly
the kind of activity which the exemption is meant to cover.
The Infopaq case and this judgment arguably move the
law towards making electronic consumption of copyright
material over the web permissible if a user has a relevant
licence rather than permitted generally.

The argument at the House of Lords will revolve around
the issue of whether or not browsing falls under the
temporary copying exemption, which could have major
recommendations for businesses operating in the online
space and force some content aggregators to radically
rethink their business models. Until then, the issue of
whether or not copying and pasting headlines, extracts
and links which contain them, arguably one of the major
foundations of the web economy, is up in the air.

For now, clients should link with caution and remember
that online content is protected by copyright in the same
way as offline content - asking permission to use content
may be far less expensive than asking for forgiveness.

www.gateleyuk.com



media and entertainment review

Star Wars: Episode VIl — designer
wins right to sell Stormtrooper
helmets

Summary

'Star Wars' creator George Lucas loses copyright
battle to prevent Andrew Ainsworth, the original
maker of the iconic 'Stormtrooper' helmet, from
selling replicas.

Business impact

Production companies seeking to gain full copyright
protection for their merchandise will have to prove that the
article is a work of art or sculpture.

If the merchandise in question is not proved to be 'artistic',
it will only benefit from a maximum 15 years’ protection as
an unregistered design before a third party can make and
sell the article.

It is also now possible to take action in the UK for
infringement of copyright and other unregistered rights
which occurred in different territories provided the
defendant is resident in the UK.

Legal detail

Lucasfilm won a $20 million judgment for copyright
infringement against Mr Ainsworth in the US over
unauthorised sales of replica Stormtrooper helmets during
2006. As Mr Ainsworth held no assets in the US over
which the judgment could be enforced, copyright
infringement proceedings were issued in the UK,
eventually reaching the Supreme Court.

The key argument in the case revolved around whether
the Stormtrooper helmet could be classed as an 'artistic
work' for the purposes of section 4 of the Copyright,
Designs and Patents Act 1988. If it could, and specifically
could be classified as a sculpture, it would be protected by
UK copyright law for the life of its creator plus 70 years
after his death.

The case also involved a design rights argument, with the
Supreme Court finding that the helmets were 'mass
produced utilitarian objects' and therefore that their design
right protection had expired; 10 years had passed since
the first marketing of articles to the original helmet design
and 15 years since creation of the design. Under UK
design right law, Ainsworth was freely able to make and
sell the helmets.

However, the Supreme Court also ruled that Mr Ainsworth
had breached Lucas’s copyright in the US, and as such

he will no longer be able to export the Stormtrooper
helmets to the US, where they are of considerable value
to the collector market.

Of greater interest, however, is the fact that the court also
found that the US-based claim for copyright infringement
was 'justifiable’ in the UK. This means that we could now
see a much higher number of foreign claimants looking for
redress in the UK Courts, especially from the US.
However, it is not clear yet whether or not the UK court
would apply US or UK law to such disputes in future.

Please click here for references.

I -

e e e s—

The Sun and Daily Mirror fined for
contempt of court over reporting of
Joanna Yeates murder

Summary

Joanna Yeates’ landlord, Christopher Jefferies,
received a public apology and libel damages from
eight newspapers over stories detailing his alleged
involvement in the death of Joanna Yeates, but of
more concern to content providers is the fact that The
Sun and Daily Mirror were fined for contempt of court
over their reporting of the incident and their coverage
of Mr Jefferies himself.

Business impact

Any media business looking to report on a high-profile
criminal trial should ensure that they do so in the most
impartial manner possible to avoid a criminal prosecution
for contempt of court.

Defences are available in respect of 'fair and accurate
reports of legal proceedings held in public, published
contemporaneously and in good faith', 'innocent
publication or distribution' and publications made 'as or as

www.gateleyuk.com


http://www.supremecourt.gov.uk/docs/UKSC_2010_0015_Judgment.pdf

media and entertainment review

part of a discussion in good faith on public affairs or
matters of public interest' that create an 'incidental risk'.

Online content can broaden the risk of contempt
proceedings far beyond what may be expected as a result
of reporting in the printed press and any archive content
can reduce the possibility of relying on the 'fade factor' of
the report in question being made well in advance of an
arrest or court hearings and having less of an impact on
the legal proceedings involved.

Legal detail

Whilst Mr Jefferies was under arrest, The Sun and Daily
Mirror had published newspaper articles which were found
to have posed a 'substantial risk to the course of justice' -
conveying the impression that Mr Jefferies was a 'voyeur'
with links to or suspected of involvement in serious
criminal offences involving children and another
unresolved murder case.

The Attorney General found that the vilification of Mr
Jefferies may have deterred or discouraged withesses
from coming forward and providing useful information in
support of the suspect - the articles were extreme and 'so
exceptional, so memorable' to make a fair trial impossible.

The Sun and Daily Mirror’s publication of the articles
breached the 'strict liability' test for contempt under
section 2(2) of the Contempt of Court (Act) 1981. Under
this rule, no intention is necessary to prove guilt. They had
created what the act describes as 'a substantial risk that
the course of justice would be seriously prejudiced and
impeded'. In some cases, it can be argued that the 'fade
factor' involved in reporting on a case well before an
arrest or court hearing may lessen its impact upon a jury,
The Sun and Daily Mirror could not rely on any mitigation
along these lines.

The vilification of Mr Jefferies created a 'very serious risk'
that the preparation of his defence would be damaged
and the articles had, at the time of publication, created
substantial risks to the course of justice, constituting
offences of contempt of court under the strict liability rule.
The Daily Mirror was fined £50,000 and The Sun £18,000.

Please click here for references.

An Oscar and BAFTA tier of entry into
the UK

Summary

The UK opened a new 'exceptional talent’' category
into Tier 1 of the Immigration system on 9 August
2011, allowing recognised leaders in the fields of arts
and science to come to the UK to live and work from
outside of Europe (either on an employed or self
employed basis).

Business impact

Oscar and BAFTA winners and nominees may gain entry
to film in the UK more easily from now on.

Legal detail

In 2008, the UK overhauled its immigration law and
implemented a points-based system for non-European
Union migrants wishing to come to the UK to work, study,
and train.

The new immigration system is broken into five 'tiers' that
replaced the previous 80 or so routes. Each tier has
different conditions, entitlements, and entry requirements
for migrants wishing to work in the UK.

This new category will enable the best and brightest
people from around the world to work in the UK without
the need for employers to sponsor individuals directly.
Sponsorship is required for most other categories of entry
to the UK to live and work and can be a long, complex
and expensive process.

The introduction of this new category is good news for
media employers and businesses who do not wish to take
on the responsibilities of becoming a sponsor registered
with the UK Border Agency (e.g. for filming).

In order for an application under this category to be
successful, an individual must have the support of a
Designated Competent Body (DCB). Current DCBs are:

e The Royal Society

e The Arts Council

e PACT for Film & TV

e The British Academy

e The Royal Academy of Engineering

There are 1,000 places available for entrants in this
category until 31 March 2012. Once an individual has the
support of a DCB, an application can be submitted to the
UKBA for approval. For Film and TV, PACT will assist.

www.gateleyuk.com


http://www.bailii.org/ew/cases/EWHC/Admin/2011/2074.html

media and entertainment review

A successful application under this category will enable a
migrant to live and work in the UK for an initial period of
three years and four months, with the option of extending
for a further two years. Permanent settlement in the UK
may be available after five years’ residence.

The category will be welcomed by acclaimed actors for
filming and those who are internationally recognised in
dance, music, and theatre and any business which
employs them.

BAFTA award nominees or those who have received a
nomination for an Academy Award, Golden Globe or
Emmy Award must make an application under this
category within five years of receiving that nomination.
Winners of a BAFTA, Academy Award, Golden Globe or
Emmy Award are able to apply without any restrictions on
timeframe.

Can Marks & Spencer use the
Interflora trade mark as a sponsored
adword?

Summary

Interflora, the world’s largest flower delivery network,
claimed that M&S was infringing its registered trade
marks by purchasing several keywords containing the
mark Interflora from Google.

Business impact

Brand owners are in a better position to protect
themselves against competitors bidding on their trade
marks as keywords. However, there has not been a
complete block on the use of trade marks in this way.

The use of a trade mark will not be prevented in
advertisements displayed by competitors on the basis of
keywords corresponding to that trade mark, as long as the
use of the trade mark does not adversely affect its
functions.

It remains extremely important for advertisers bidding on
trade marks as keywords to make clear to the internet
user that their advertisement originates not from the trade
mark owner but from an independent third party.

Brand owners should try to monitor the use of their trade
marks by conducting regular searches of keywords to
establish whether their trade mark is being used by
competitors.

Legal detail

Interflora brought an action against M&S for infringement
of its Interflora trade marks. M&S had selected keywords
which included the name ‘Interflora’ through Google’s
referencing service. Consequently, if an internet user
entered the search term ‘Interflora’, the results returned
would include an advertisement for M&S’s flower delivery
service. The M&S advertisement displayed did not,
however, contain any visible use of the name 'Interflora’.

Questions were referred to the Court of Justice of the
European Union (ECJ) to determine whether Interflora
could prevent M&S from using 'Interflora’ as a keyword in
such circumstances and whether M&S’s actions took
unfair advantage of Interflora’s reputation and diluted its
distinctive brand. According to the ECJ:

Article 5 (i) (a) of European Directive 89/104 and Article
9(1) (a) of Commission Regulation No. 40/94, both of
which harmonised the law relating to trade marks across
Europe, had to be interpreted by the court as meaning
that the proprietor of a trade mark was entitled to prevent
a competitor from advertising on the basis of their using
without consent a keyword identical with that trade mark
in relation to goods or services identical with those for
which that trade mark had been registered where such
use was liable to adversely effect of the functions of the
trade mark; and

Article 5(2) of Directive 89/104 and Article 9(1)(c) of
Regulation No. 40/94 had to be interpreted as meaning
that the owner of a trade mark with a reputation was
entitled to prevent a competitor from advertising on the
basis of a keyword corresponding to that trade mark
without its consent where the competitors actions took
'unfair advantage' of the distinctive character or repute of
the trade mark or where the advertising was 'detrimental
to that distinctive character or to that repute’.

www.gateleyuk.com



media and entertainment review

In summary, an advertiser may be found liable for
infringing a competitor’s trade mark if it uses an
advertisement that contains it which does not enable
internet users (or enables them only with difficulty) to
ascertain whether or not the goods and services referred
to in the advert originate from the owner of the trade mark
or from an independent third party.

Please click here for references.

Ofcom fine broadcaster £75,000 over
content of religious programming

Summary

Ofcom impose financial penalty of £75,000 on Al Ehya
Digital Television Limited for breaching the
broadcasting code.

Business impact

Ofcom has a statutory duty to require all broadcasting
services to apply such standards that provide 'adequate
protection to members of the public from the inclusion of
offensive and harmful material'.

Broadcasters must ensure that generally accepted
standards are applied to provide adequate protection for
members of the public from the inclusion of harmful
material. The rules for how those standards are applied
are set out in the Ofcom broadcasting code, which
provides that broadcasters must take particular care in
exercising their responsibilities to the audience with
respect to the content of religious programming and
ensure that any such programmes do not involve any
improper exploitation of any of the audience’s
'susceptibilities’'.

Legal detail

Noor TV, owned by Al Ehya Digital Television, is a
general entertainment and Islamic education channel
broadcast on Sky. Ofcom took action against Al Ehya
after the channel’s 'saturday night special' programme
included the offer of a 'special gift' or prayer in return for a
financial donation.

After receiving several complaints, Ofcom found that
susceptible members of the audience may have been
persuaded to donate money through Noor TV when they
would not otherwise have done so based on the content
of the programme and that vulnerable viewers, such as
those experiencing financial or emotional difficulties, may
have been unduly encouraged to give donations.

In particular, Ofcom considered it 'unacceptable' to
persuade viewers to donate money on the basis of
inducements such as offering a prayer for or on behalf of
the donor, the promise of better health or that a religious
figure would create further wealth for or take particular
care of them.

Ofcom found the programme in breach of the following
sections of the broadcasting code:

e Rule 2.1 (generally accepted standards).

e Rule 2.2 (materially misleading).

e Rule 4.6 (the exploitation of susceptibilities of the
audience by religious programmes).

¢ Rule 10.3 (promotion of products and services) and

e Rule 10.15 (appeals for funds).

The breaches were found to be extremely serious and
had the potential to cause financial harm to viewers,
particularly those who were 'vulnerable'. As a result,
Ofcom imposed a fine of £75,000 on Al Ehya Digital
Television Limited.

Religious programming is regulated very strictly under the
broadcasting code and broadcasters must be extremely
careful to ensure that it is not seen to be exploitative or
driven by commercial imperatives to avoid the risk of a
fine.

Please click here for references.

Rebroadcasting? You may also need
to renegotiate...

Summary

The Advocate General has ruled that satellite
providers and broadcasters must obtain further
clearances from the original rights holders before re-
transmitting them over satellite services — any initial
permission granted to broadcast a programme would
not include the right to retransmit via satellite without
negotiation of a separate deal.

Business impact

Broadcasters should ensure that their deals with content
creators contain provisions which allow for the re-
broadcast of that content over all appropriate distribution
channels (including satellite, video on demand, mobile
and catch-up TV) to ensure that they have the right to
exploit it on the widest terms possible and across every
available platform. Additional fees may be due to
collecting societies in different territories.

www.gateleyuk.com


http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62009CJ0323:EN:HTML
http://stakeholders.ofcom.org.uk/binaries/enforcement/broadcast-bulletins/obb184/obb184.pdf

media and entertainment review

Legal detail

The Advocate General gave an opinion on two linked
cases brought by Belgian collecting societies - Agicoa and
Sabam - against satellite operator Airfield NV and its
technical partner (both of whom operated the satellite
service TV Vlaanderen) as a result of their failure to obtain
permission from copyright owners for the retransmission
of programmes.

The programmes in dispute had originally been cleared
for broadcast on free-to-air TV, but no separate deal was
agreed in relation to retransmission and the ECJ was
asked to rule on whether or not retransmission rights on
other platforms were in fact included in the original deal.

The court found that satellite TV distributors would need
to clear rights in programmes for retransmission over their
services separately and agree new deals with content
providers. By transmitting them over satellite and
determining encryption keys and bundle composition for
their viewers, Airfield and other satellite TV providers
would carry out an act which exploited the copyright in the
original programme, which would mean that
retransmission would constitute 'a communication to the
public by satellite’ and need further permission.

In basic terms, any initial deal reached between a right
holder or content creator and a broadcaster would not
automatically permit retransmission via other platforms
when the content in question is grouped with other
programmes to meet specific subscriber demands that
were not compatible with the demands of the initial
audience under the original deal.

Broadcasters will need to review their existing agreements
and compliance systems to ensure that they have full
clearance to rebroadcast content.

References

Case C-431/09 Airfield NV-v-Belgische Vereniging van
Auteurs, Componisten en Uitgevers CVBA (Sabam) and
Case C-432/09 Airfield NV-v-Agicoa Belgium BVBA

The FA no longer in a 'league of its
own' - ECJ rules that using foreign
decoders to screen Premier League
football is legal...for now

Summary

The EU’s single market principles, which guarantee
the free movement of goods and services throughout
Europe, have been found, in limited circumstances, to
take precedence over copyright protection of (and
exclusive licences relating to) subscription TV
broadcasts - in this case, Premier League football.

A ban on the use of satellite transmission decoders in the
UK which were originally licensed for use in a foreign
country would infringe these freedoms and breach
competition law.

Although it does control the broadcasting rights of Premier
League games, the FA Premier League does not own the
copyright in a whole football match, although it will own
copyright in certain elements of the broadcast, including
the Premier League anthem, programme idents, logos
and other peripheral material. Any use of these elements
would potentially constitute copyright infringement —
receiving a satellite feed of the unedited broadcast of a
match may still be unlawful.

Business impact

The ECJ’s decision in the Karen Murphy case has made
waves across the broadcasting industry but will still return
to the High Court for a final ruling. Given its potentially
seismic effect on the business models of satellite
broadcasters across Europe and on the FA Premier
League and football clubs in particular.

Football clubs depend on broadcasting rights as a major
source of income and they may now be considering new
revenue streams as well as taking aggressive action
against anyone who streams unauthorised and unedited
feeds of matches which contain protected elements
pending the final ruling in this case.

Any pub which does make use of a foreign decoder may
still infringe the copyright of the FA Premier League as
well as various clubs if they screen matches which contain
opening video sequences, the Premier League anthem,
pre-recorded films showing highlights of recent Premier
League matches and various graphics without permission.

Legal detail

The Karen Murphy case has been going on for some time,
with the Portsmouth-based landlady originally being

www.gateleyuk.com



media and entertainment review

convicted for dishonestly receiving Premier League
football coverage with intent to avoid payment via the use
of a Greek satellite decoder in January 2007.

The decision was at the time seen as a major victory for
broadcasters and the football industry, although Murphy
was not willing to simply roll over and accept the £8,000
fine. She appealed her conviction and eventually saw
various issues referred to the European Court of Justice
for guidance. The court’s decision was a surprise to many
as the court found that national laws which prevent the
import, sale or use of foreign decoder cards are contrary
to EU Competition law and its guarantee of the free
movement of goods and services across Europe.

The decision could lead to a wholesale review of the
Premier League’s current exclusive agreements with Sky
Sports and ESPN, and pave the way for cheaper viewing
of foreign broadcasts of high-profile games. However,
although the decision may allow individual subscribers to
watch overseas broadcasts at home, it remains very much
unclear whether games can be shown in pubs using
foreign decoders and broadcasts due to several copyright
issues.

The ECJ found that 'national legislation which prohibits
the import, sale or use of foreign decoder cards is
contrary to the freedom to provide services and cannot be
justified either in light of the objective of protecting
intellectual property rights or by...encouraging the public
to attend football stadiums."'

If this wasn’t bad enough for the industry, the ECJ then
went on to find that, as performances of athletes are
fundamentally different from performances by musicians,
actors or artists, the FA Premier League cannot claim
ownership of any copyright in matches as a whole.

They do, however, still own copyright in certain elements
of how matches are presented for broadcast, including
programme idents, logos, the Premier League anthem,
video sequences and clips containing replays or highlights
of other games. Even if they did not own the copyright in
their matches, exclusive deals which outlawed the use of
foreign decoders would be disproportionate to protect that
copyright and anticompetitive and owning a foreign
decoder was not in itself illegal.

This may seem like a huge blow to the industry, but it's
worth remembering that any broadcast of the Premier
League's feed without permission through a foreign
decoder will still infringe unless all of the identifiable
peripheral elements are edited out in their entirety, which
is not an easy task either for a publican or a broadcaster.

For now, at least, it's a game of two halves — the
headlines suggest a major change in football broadcasting
revenue and a shift towards consumer power, but very
significant elements of what may (for now) be free to use
are still very much under the control of the Premier
League.

Please click here for references.

Birmingham
Edinburgh
Glasgow
Leeds
Leicester
London
Manchester
Nottingham
Dubai

www.gateleyuk.com



http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008C0403:EN:HTML

media and entertainment review

The team

John Burns

Partner

dt: +44 (0) 161 836 7923
m: +44 (0) 7909 910 816
JBurns@gateleyuk.com

Nick Smith

Partner

dt: +44 (0) 20 7653 1665
m: +44 (0) 7795 630 702
NSmith@gateleyuk.com

Jenny Colver

Solicitor

dt: +44 (0) 116 285 9050
m: +44 (0) 7718 559 680
JColver@gateleyuk.com

Lisa Logan

Partner

dt: +44 (0) 20 7653 1647
m: +44 (0) 7843 385 705
LLogan@gateleyuk.com

Jill Tomasin

Partner

dt: +44 (0) 115 983 8224
m: +44 (0) 7831 130 911
JTomasin@gateleyuk.com

Claire Herbert

Solicitor

dt: +44 (0) 116 285 9043
CHerbert@gateleyuk.com

Colin Mattis

Partner

dt: +44 (0) 20 7653 1615
m: +44 (0) 7921 490 183
CMattis@gateleyuk.com

Sarah Davies

Senior Associate

dt: +44 (0) 20 7653 1673
m: +44 (0) 7702 201 935
SDavies@gateleyuk.com

Lucy James

Solicitor

dt: +44 (0) 116 285 9000
LJames@gateleyuk.com

Simon Pigden

Partner

dt: +44 (0) 121 234 0153
m: +44 (0) 7721 939 794
SPigden@gateleyuk.com

Rizwana Ishaq

Senior Associate

dt: +44 (0) 161 836 7845
m: +44 (0) 7920 218 189
Rishaq@gateleyuk.com

Steve Kuncewicz
Solicitor

dt: +44 (0) 161 836 7931
m: +44 (0) 797 964 8924

SKuncewicz@gateleyuk.com

Birmingham
Edinburgh
Glasgow
Leeds
Leicester
London
Manchester
Nottingham
Dubai

www.gateleyuk.com






